The Wizard of Words

Basically, i'm just an ordinary college student. Trying to tell what i see from this world by words. The contents will be in three or four languages, between Indonesian, English, Chinese, and Japanese.
humansofnewyork:

"I’m a traffic cop. It’s a job. Somebody’s got to do it. I don’t even represent myself when I’m working. If I was representing myself, I’d let everyone off with a warning. I represent a system. Did I design the system? No. I just enforce it. It’s not for me to decide the system. We elect the people who decide the system. When I write a ticket, everyone tells me a reason that they don’t deserve it. If I gave a warning to everyone with a reason, I wouldn’t give any tickets, and the system wouldn’t work. I don’t get any joy by giving a ticket. And I’m not upset if you beat it in court. It’s not personal. It’s my job."

the truth…

humansofnewyork:

"I’m a traffic cop. It’s a job. Somebody’s got to do it. I don’t even represent myself when I’m working. If I was representing myself, I’d let everyone off with a warning. I represent a system. Did I design the system? No. I just enforce it. It’s not for me to decide the system. We elect the people who decide the system. When I write a ticket, everyone tells me a reason that they don’t deserve it. If I gave a warning to everyone with a reason, I wouldn’t give any tickets, and the system wouldn’t work. I don’t get any joy by giving a ticket. And I’m not upset if you beat it in court. It’s not personal. It’s my job."

the truth…

Uang

Kita mempunyai sebuah kebutuhan penting yang selama ini kita sebut sebagai “uang”. Hanya lembaran-lembaran kertas itulah yang kadang bisa memotivasi hidup kita sampai titik yang berlebihan. Entah kenapa kalau kertas-kertas itu tidak berupa uang, Mereka sama sekali tidak sehebat uang.

Di umur gw yang sudah memasuki 22 tahun. Banyak dari teman-teman gw yang sudah mulai mempunyai pemasukan optimal sendiri. Ada beberapa dari mereka yang berubah menjadi manusia-manusia yang termakan oleh tujuan bernama “uang”. Lingkup sosial mereka berubah jauh dan drastis. Teman-teman yang mereka cari adalah orang-orang dari kelas sosial yang sama. Pembicaraan mereka ada di lingkup pacar, bisnis, uang, dan cara menghabiskan uang. kadang yang konyol adalah mereka membicarakan liburan seolah-olah saling membanggakan tempat-tempat yang pernah mereka tuju.

Sayangnya, gw terlalu lelah untuk ikut serta dalam pembicaraan semacam itu. Terlalu banyak hal lain yang lebih penting untuk dipikirkan dan dibicarakan daripada semua gaya hidup dan sosialita yang mereka lakukan. 

Uang membuat mata menjadi buta. Itu sangat saya sadari. Terutama kalau mamu membicarakan tentang seorang boss di tempat saya bekerja. Dia masih muda, 26 tahun. Mempunyai kantor sendiri di gedung tertinggi di kota Kaohsiung, Taiwan. (Memang gedung ini terkenal, namun sewanya juga gak terlalu mahal). Namun pembicaraan yang dia buka dengan orang lain selalu tentang uang. Bahkan di saat orang kantor sebelah diajak berbicara dengannya. Dia malah membicarakan bisnis kopi. Orang kantor sebelah adalah seorang guru di salah satu universitas negeri terkenal di kota Kaohsiung. Di saat mereka membicarakan bisnis kopi, kata-kata yang paling sering dilemparkan si guru ini ke boss gw adalah

1. “Lu beneran lulusan univ XXX, pemikiran lu gak kayak orang lulus univ.” (diucapkan sekitar 3x)
2. “Lu kira import segampang itu. Emang mau lu jual ke mana barang lu?” (Diucapkan sekitar 3x)
3. “Kalo emang mau bisnis, lu cari bisnis yang lu suka. Ngerti apa lu soal kopi? Coba kalo ditanya orang, kopi lu apa kekhasannya, lu juga pasti gak bisa jawab apa-apa. Toh kopi dikasih ama orang aja cuma lu tinggal di kantor gak pernah lu minum.” (4-5 kali)

Dan kata-kata yang paling sering diucapkan oleh boss gw adalah
1. “Tapi kalo gitu. Kan masih bisa di….” (berkali-kali gw udah gak itung lagi)
2. “Maksud gw tuh gampangnya…. “
3. “Misalkan kalo gw….”
4. “Tapi kalo gw…..”

Lihatlah, orang yang termotivasi ama duit tapi otaknya kosong. :’(

Kadang sampe eneg dengerin boss gw ngomongin soal bisnis a, bisnis b. Tapi kerjaan di kantor sekarang aja bukan dia yang beresin sampe beres, tapi semua dilempar ke gw dan anak buah yang satu lagi. Lucunya adalah ni kantor masih bertahan setelah setahun. Kekurangannya adalah, karena dia termotivasi ama duit, dia gak pernah mikir untuk mempertahankan sesuatu. Gw kerja di sini aja bulan depan udah mau balik ke indonesia, temen sekantor gw udah rencana mau cabut dari kantor udah dari lama. 

Uang, sob.

Boss gw juga pernah ngabisin duit buat ke prostitute. Pathetic man.

Duit lu masih bisa buka bisnis laen, tapi dibuang cuma buat basahin titit.

Laen hal lagi adalah ketika dia ngomel2 soal anak buah lapangan yang sering ngaco dan sering bego dan sering keras kepala. Di saat boss gw ngomel2 soal dia. Gw cuma berucap dalam hati, “boss, tuh orang ama lu gak jauh beda sifatnya, lu aja buta gak bisa liat diri sendiri.”

Yah pokoknya uang.

Bisa bikin hati lu mati, otak lu tumpul. Itu yang gw liat dari boss gw. Gw rasa kalo suatu kali bisnis boss gw mati, dia gak punya temen yang bakalan mau nolong. Udah dia gak bakal punya apa-apa.

Kadang gw capek kerja ama dia. but yeah. tinggal beberapa minggu lagi kok… hahaha

Gw juga cuma morotin dia aja. gw butuh duit dari dia. that’s it.

Just trying

meet the blogger

LAYER ONE: THE OUTSIDE

  • name: Margareth
  • eye color: black brownish
  • hair style/color: medium black brownish
  • height: 163cm
  • clothing style: Jeans n t-shirt or shirt 
  • best physical feature: boobs and hips

LAYER TWO: THE INSIDE

  • your fears: losing someone you love or you care about
  • your guilty pleasure: masturbation, sex chat with one particular person
  • ambitions for the future: go to australia, or at least can meet him and spend my time with him :)

LAYER THREE: THOUGHTS

  • your first thoughts waking up: do i have something important today? Is it holiday, school day, or work day?
  • what you think about most: nothing
  • what you think about before bed: just empty my mind to make me fall asleep faster.
  • you think your best quality is: people said my personality is like a guy, so maybe i’m a rational girl, i think. :)

LAYER FOUR: WHAT’S BETTER? 

  • single or group dates: single
  • to be loved or respected: respected
  • beauty or brains: both
  • dogs or cats: dogs

LAYER FIVE: DO YOU.

  • lie: if i have to
  • believe in yourself: not really
  • believe in love: yes
  • want someone: yes

LAYER SIX: EVER?

  • been on stage: yes
  • done drugs: not yet
  • changed who you were to fit in: did it once n will never again
LAYER SEVEN: FAVORITES
  • favorite color: grey
  • favorite animal: dogs and wolves
  • favorite movie: godfather
  • favorite game: need for speed, jagged alliance 2.

LAYER EIGHT: AGE

  • day your next birthday will be: january 19th
  • how old will you be: 23
life-by-the-second:

Cheat Sheet. If you’re going to bring roses, make sure to bring the right color.

if one day he brought the red and white, i will amazen if he brought the red and yellow, despite of the life partner, we are always be friend till death :)

life-by-the-second:

Cheat Sheet. If you’re going to bring roses, make sure to bring the right color.

if one day he brought the red and white, i will amaze
n if he brought the red and yellow, despite of the life partner, we are always be friend till death :)

(via ikeracity)

humansofnewyork:

"When I was 22, I fell off a fishing boat in the middle of the night. We were about 200 miles from shore, fishing for swordfish. I was trying to bend a pipe into place when it gave way and dumped me in the ocean. They didn’t notice I was gone for about 20 minutes. The waves were about twelve feet high, and between the waves I could see the boat going further and further and further until it completely disappeared. You know how they say that when you’re dying, you’re supposed to go toward the light? Well, when I thought I was dying, the light was moving further and further away."

humansofnewyork:

"When I was 22, I fell off a fishing boat in the middle of the night. We were about 200 miles from shore, fishing for swordfish. I was trying to bend a pipe into place when it gave way and dumped me in the ocean. They didn’t notice I was gone for about 20 minutes. The waves were about twelve feet high, and between the waves I could see the boat going further and further and further until it completely disappeared. You know how they say that when you’re dying, you’re supposed to go toward the light? Well, when I thought I was dying, the light was moving further and further away."

humansofnewyork:

"All I want is a girlfriend, a place to work, and a glass of wine at night."

humansofnewyork:

"All I want is a girlfriend, a place to work, and a glass of wine at night."

rejunx:

It’s a bit late to celebrate father’s day. But yeah, he played a big part in my life.
June 9th, 2009. My grandpa passed away because of the stroke he had suffered for about 20 years.
One year later. May 29th, 2010. My dad got stroke. Then, June 6th, 2010, he passed away.
A month after that. July 18th, 2010. My brother’s father in law also passed away because of cancer.
So, for all the fathers who are already set a place in heaven. May your souls be in peace. As we, who still struggling, will see you someday. Sooner or later.
Dad, i miss you so much. #father

rejunx:

It’s a bit late to celebrate father’s day.
But yeah, he played a big part in my life.

June 9th, 2009. My grandpa passed away because of the stroke he had suffered for about 20 years.

One year later. May 29th, 2010. My dad got stroke. Then, June 6th, 2010, he passed away.

A month after that. July 18th, 2010. My brother’s father in law also passed away because of cancer.

So, for all the fathers who are already set a place in heaven. May your souls be in peace. As we, who still struggling, will see you someday. Sooner or later.

Dad, i miss you so much.
#father

fakevermeer:




Test Your Vocabulary: how many words do you know?


Most Native English adult speakers who have taken the test fall in the range 20,000–35,000 words. And for foreign learners of English, we’ve found that the most common vocabulary size is from 2,500–9,000 words.
I scored 21,500 FUCK YES


15,200 ;) beyond my expectation :)

fakevermeer:

Test Your Vocabulary: how many words do you know?

Most Native English adult speakers who have taken the test fall in the range 20,000–35,000 words. And for foreign learners of English, we’ve found that the most common vocabulary size is from 2,500–9,000 words.

I scored 21,500 FUCK YES

15,200 ;) beyond my expectation :)

(Source: scipsy, via haythamkenwayss)

Chat

Dia sama sekali tidak tahu, sudah berapa lama aku memandangi layar handphone dan menatap nomer telepon dia. Aku ingin berbicara dengannya, namun setelah sekian lama tidak pernah bertegur sapa aku tak tahu hal apa lagi yang bisa aku bicarakan dengannya. Mungkin aku hanya merindukan keberadaannya yang dulu begitu penting bagiku. Kurasa sampai saat ini keberadaan dia masih melekat dengan jelas di hatiku.

Kembali aku meletakkan handphone di samping tempat tidurku. Kutarik laptopku ke pangkuanku. Aku tidak tahu apa yang ingin kulakukan, yang kuinginkan sekarang adalah sesuatu untuk mengisi kekosongan hati ini. Aku hanya ingin ada orang mendengarkan diriku. Berbicara tentang hal-hal yang kulewati dan kusesali, mengosongkan rasa di dada yang begitu penuh.

Yahoo Messenger-ku otomatis menyala. Sudah begitu lama aku tidak menghubungi orang-orang yang dulu senegara denganku. Sekarang aku berada di negara asing yang sudah menjadi rumah baru bagiku. Namun benarkah ini rumah bagiku. Di saat rumah adalah tempat di mana kamu akan kembali dan mengisinya dengan suasana hangat kekeluargaan, tempat yang kutinggali sekarang hanyalah menjadi sarana beristirahat di malam hari.

Kulihat siapa yang log-in di sana. Carlos, si badut masa SMA. Chandra, pasti dia online sambil nge-game. Ah, Catherine, orang yang nomornya sedari tadi kupandangi.

Kuketik salam kepadanya.

Michael : Hi!

Yang kulihat di layar adalah Catherin is typing…

Chaterine : Hi! Apa kabar?

Michael : Not really good. How about you?

Yeah kadang aku terbiasa untuk membalas mereka dengan bahasa yang sering aku gunakan di sini. Huff…

Catherine : Biasa aja. Emang kamu sendiri gimana di sana?

Michael : A lot of things happened. I regret something.

Catherine: Are you alright tho?

Michael : Nope. I’m not. I hope I can say I’m alright to you.

As the conversation goes on, I told her everything. I regret a lot of things, about my father. How he passed away when I couldn’t go back to Indonesia unless I will not be graduated. I remember when I was trying to ask the school to give me a short term leave. They said if I go, I can’t pass the test. One of my biggest regret was choosing school instead of my father. Really, I don’t want to say how fucked up I am at the moment, but she just kept reading and don’t type a thing until I finished.

Catherine is typing…

Then she wrote.

Catherine : You know a person near our house who used to have a small vendor. He suddenly talked to me. Asking about you and your father, it’s been a long time since he saw you two. I need to explain to him that you left this country three years ago and your father passed away just last year.

Michael: So, you came to my father’s funeral.

Catherine : Yeah, and I was kinda mad at you at that time. Your aunt told me that your sisters, both of them came back here for the funeral. But you, the only son of him didn’t even show up. I was angry because I remember how your father loved you that much. Remember when u usually went outside to play soccer, when you haven’t come back or even when u dropped at my house, your dad always call my house to try to find you. But, I was angry because I didn’t know for whatever reason at that time, you couldn’t make it just for the funeral. I’m really sorry. I misunderstood you.

Catherine, why you say sorry to me? I’m grateful enough to have your time and your attention in the time like this.

Catherine: Mike, are you still there?

Michael : Yes.

Catherine : I’m really sorry, for what I thought about you.

Michael: It’s alright, I can understand your anger. By the way, cath….

Catherine : Yes.

Michael : Thank you.

Catherine, I love you. But for now I still afraid to admit it to you.

schlafwandel:

pizzaorwifi:

smilefor-medarling:

**Edited and added, since now I can say it without crying.*
My Dad committed suicide on January 13, 2013. He suffered from depression for 10 years, and I was lucky to have him around as long as I did. In his honor I got the last thing he wrote to me on my bicep in his handwriting in blue ink, his favorite color. I’ll miss him forever, and now I’ll have a reminder that he loves me every time I look in the mirror. 

I just saw this in the tattoo tag but arrrghehfdhsuih I just wanna hug you, this is such a special tattoo.

so beautiful

this is showing, no matter how imperfect your life, you are still a big matter for one important person in this world :)
you are not alone :)

schlafwandel:

pizzaorwifi:

smilefor-medarling:

**Edited and added, since now I can say it without crying.*

My Dad committed suicide on January 13, 2013. He suffered from depression for 10 years, and I was lucky to have him around as long as I did. In his honor I got the last thing he wrote to me on my bicep in his handwriting in blue ink, his favorite color. I’ll miss him forever, and now I’ll have a reminder that he loves me every time I look in the mirror. 

I just saw this in the tattoo tag but arrrghehfdhsuih I just wanna hug you, this is such a special tattoo.

so beautiful

this is showing, no matter how imperfect your life, you are still a big matter for one important person in this world :)

you are not alone :)

(via pterydactylman)

When we are in a relationship, somehow we often forget that she/he is different than me. To make it complicated, we force them to understand without giving them sometime to know us more. Vice versa.